Click to order
Total: 
ПІБ
Ваш номер телефону
Місто доставки
Номер відділення Нової Пошти
Коментар для нас:
Спосіб оплати
Прокачайся разом з нами
Підписуйтесь на наш телеграм канал і тоді ви точно не пропустите наші круті статті

Великий Бенксі. Як і чому він став генієм сучасності
19 Квітня 2021

Великий Бенксі. Як і чому він став генієм сучасності
19 Квітня 2021
Про нього говорить весь світ. Хтось називає Бенксі вандалом, який беззмістовно розписує стіни, а хтось – генієм. У 2018 році на аукціоні Sotheby’s його картину «Дівчинка з повітряною кулькою» купили за 1,04 мільйона фунтів стерлінгів. А відразу ж після покупки картина була розрізана на шматки на очах в учасників аукціону – вона пройшла через шредер, вбудований у раму. Це організував сам Бенксі. Навіщо? Припускають, щоб вкотре розкритикувати аукціони за їхні захмарні ціни та капіталізм. Оце так хліб та видовища, правда?
Про нього говорить весь світ. Хтось називає Бенксі вандалом, який беззмістовно розписує стіни, а хтось – генієм. У 2018 році на аукціоні Sotheby’s його картину «Дівчинка з повітряною кулькою» купили за 1,04 мільйона фунтів стерлінгів. А відразу ж після покупки картина була розрізана на шматки на очах в учасників аукціону – вона пройшла через шредер, вбудований у раму. Це організував сам Бенксі. Навіщо? Припускають, щоб вкотре розкритикувати аукціони за їхні захмарні ціни та капіталізм. Оце так хліб та видовища, правда?
Особистість Бенксі є таємницею, яку він дуже старанно приховує. Його роботи – провокаційні, проникливі та цинічні, щось на межі мистецтва та політичних висловлювань. Ми зібрали для вас одні з найкращих робіт Бенксі за версією dumay !?:)

«Христос з пакетами» (Christ with Shopping Bags/Consumer Jesus), 2004

Почнемо з теми, до якої Бенксі часто звертається у своїй творчості – консюмеризм. Цією роботою художник нагадує нам про те, що часто маркетологи спекулюють на одних із найважливіших для нас свят – Різдво та Новий рік – перетворюючи їх у суцільні надприбутки. Ісус на розп'ятті, який тримає подарункові пакети, на думку Бенксі й є суттю сучасного світу, в якому духовність часто замінюється хибними цінностями. 

Кожного дня нам насаджують думку про те, що чим більше ми споживаємо, тим кращими та щасливішими стаємо: ще більше однотипного одягу, ще дорожчий годинник, остання модель новенького телефону… ще трішки – і нам вже ніколи не буде достатньо. А чи довго триває ця блаженна радість від покупок? І чи не забуваємо ми про щось по-справжньому важливе, поки є учасниками цієї нескінченної гонки за товарами?

«Штрих-код» (Barcode), 2004

Штрих-код – це метафора, загальноприйнятий символ консюмеризму, який Бенксі періодично використовує у своїй творчості. 

У цьому випадку художник говорить про споживацьке ставлення людини до природи та аморальну експлуатацію тварин заради доходу.

У 2010 році Бенксі зобразив цю роботу у вигляді стріт-арту на одній зі стін у місті Бристоль (Англія). Практично відразу ж її вирізали цілим шматком прямо зі стіни (до речі, це далеко не єдиний стріт-арт Бенксі, з яким так поступили). Цікава деталь цього арту: у світі не існує двох однакових леопардів з ідентичними плямами. Так само як і немає двох однакових штрих-кодів. Але якщо диких кішок природа нагородила унікальністю, то штрих-коди людина створила для того, щоб легше і швидше купувати товари – виходить таке собі протистояння природного та цифрового.

«Фінал» цієї роботи досить позитивний, адже леопард все-таки вирвався зі своєї клітки-штрих-коду, яку створила людина. Тепер він вільний. До цього нас і закликає художник.

«Щурі у лондонському метро», 2020

Це одна з останніх робіт Бенксі, присвячена пандемії коронавірусу. Щоб створити це графіті, йому довелося видати себе за працівника метро (одягнувши захисний костюм, окуляри та маску), який нібито проводить дезінфекцію у вагоні. У його балоні для дезінфікуючого засобу була блакитна фарба, а щурів він малював за допомогою трафаретів.

Один зі щурів чхає, а інший летить на резинці від медичної маски, як на парашуті. Цією роботою Бенксі показав важливість носіння захисних масок під час карантину. На жаль, згодом уже справжніми працівниками метро графіті було стерто, адже боротьба з вандалізмом у вагонах не зупинялася. Кажуть, що пізніше керівництво лондонського метро хотіло запросити Бенксі створити ще одну роботу, але вже у більш відповідному для цього місці.

Наприкінці відео про створення цього графіті з’являється перероблена фраза з пісні «Tubthumping» британської рок-групи Chumbawamba: «I get lockdown, but I get up again» («Мене ізольовують, але я встаю знову»). Оригінал: «I get knocked down, but I get up again» («Мене збивають з ніг, але я встаю знову»)

«Заміна у грі» (Game Changer), 2020

Ще одна робота, присвячена пандемії коронавірусу. На чорно-білому полотні зображений хлопчик, який замість Людини-павука та Бетмена грається в супергероїв фігуркою медсестри. Бенксі звертає увагу на те, настільки робота медпрацівників зараз, під час карантину, є важливою та цінною.

Картина знаходиться у відділенні невідкладної допомоги в одній з лікарень міста Саутгемптон, Великобританія. Поруч з роботою художник залишив записку для медпрацівників: «Дякую за все, що ви робите. Сподіваюся, картина трохи підбадьорить це місце, хоч вона й чорно-біла».

«День святого Валентина» (Valentine’s Day/Valentine’s Banksy), 2020


Дівчинка стріляє з рогатки чимось, що вибухає червоним феєрверком із квітів, частина яких потрапляє на табличку з назвою вулиці – Marsh Lane, закриваючи першу букву «M». Збіг? Не думаємо. Тому ловіть першу інтерпретацію цього стріт-арту: слово «arsh» звучить так само як сленгове «arsch», що означає ... хммм «дупа».

Цією грою слів Бенксі хоче показати, наскільки абсурдною є ідея Дня Святого Валентина. Адже для того, щоб любити та дивувати одне одного людям зовсім не потрібен штучний привід у вигляді 14 лютого, на якому щороку набивають кишені маркетологи та бізнеси.

«Якби графіті могло що-небудь змінити, воно було б незаконним» (If Graffiti Changed Something It Would Be Illegal), 2011

Люди, що проходили повз цього графіті, яке з'явилося у квітні 2011-го в лондонському районі, ніби «заставали» щура на місці злочину. Фраза, яку він написав – це перероблена фраза, що відсилає нас до цитати анархістки Емми Голдман: «Якби голосуванням можна було б що-небудь змінити, його б давно заборонили».

Ви запитаєте, а чому саме щур? Це взагалі окрема тема для розмов. Щур – найбільш впізнаваний персонаж Бенксі, починаючи ще з його ранніх робіт. З цими гризунами він порівнює себе та загалом вуличних художників. У них багато спільного: їх територія – це вулиці; багато хто відчуває до них неприязнь; вони небажані, але при цьому всьому – невіддільна частина міста. До того ж щурі розумні та швидкі: серед всіх істот на землі вони одні з найбільш пристосованих до суворих умов. Їх намагаються знищити, але вони все одно виживуть. Як і стріт-арт художники.

«Дісмаленд» (Dismaland), 2015


Бенксі разом з командою побудували парк НЕ РОЗВАГ «Дісмаленд» (з англ. «Dismal» – сумний, гнітючий, похмурий). Це абсолютно протилежний відомому всім парку розваг «Діснейленд». 

«Дісмаленд» – це «сімейний тематичний парк, непридатний для дітей», як описав його сам Бенксі. А також квінтесенція всього того негативного та сумного, що є в сучасному світі.
Кожна деталь у цьому проєкті продумана. Наприклад, відвідувачів парку зустрічали похмурі співробітники, одягнені у костюми Міккі Мауса. По гучномовцю періодично щось оголошували для того, щоб нагнітати обстановку. Яскраві вивіски пропонували дітям оформити кредит на кишенькові гроші всього під 5000%. Аріель плющило так, що ніби ті, хто дивився на неї, вживали заборонені речовини. Карета Попелюшки перекинулася, і папараці замість того, щоб подивитися, чи вона взагалі жива, безупинно робили фотографії – алюзія на загибель принцеси Діани. На каруселі з різнокольоровими конями їздив м'ясник з ножем. До речі, заради цікавості можете прочитати в інтернеті про деспотичного Діснея та те, в яких умовах працювали мультиплікатори у нього в студії.
Вийшовши за рамки стріт-арту, проєкт зібрав в одному місці всі гостросоціальні теми, які художник висвітлює у своїй творчості. Проіснував цей цинічний та депресивний, але водночас чесний всесвіт, усього місяць – з 21 серпня по 27 вересня 2015 року. Зараз у коментарях під постами Бенксі можна побачити, що підписники неодноразово просять його повторити це дійство. Адже лише невелика кількість людей змогли отримати квиток та відвідати «Дісмаленд».

P.S. Фотографії хоч і передають настрій цього «парку», але щоб повністю зануритися в атмосферу безнадійності та зневіри, подивіться краще цей невеликий 5-хвилинний репортаж (він англійською).
Мета цього матеріалу – познайомити вас із творчістю талановитого стріт-арт художника Бенксі. А якщо ви вже знайомі з ним, то просто ще раз нагадати, які важливі меседжі він передає суспільству через свої роботи. Ми зібрали лише частину того, що він створив, адже всесвіт Бенксі – мега великий та різноманітний.

Де ще подивитися його роботи?

Сайт: https://www.banksy.co.uk/
Instagram: https://www.instagram.com/banksy/
ЩЕ ЦІКАВІ СТАТТІ